VRH
savjeti-selidba
stan Tips

10 savjeta za selidbu koji će vas poštedjeti nepotrebnog stresa i glavobolja

Selidba se olako shvaća sve dokle je ne isprobate na vlastitoj koži. Ako ste selili barem jednom u životu, onda dobro razumijete što smo napisali i vjerojatno potvrdno već kimate glavom. Strka s vremenom, hrpa stresa, polomljene stvari i „gdje mi je što“ situacije tek su grebanje po površini izazova zvanog selidba.

No svakoj zahtjevnoj situaciji može se stati na rep dobrom pripremom. Zato smo skupili iskustva nekoliko osoba koje su selile više puta u životu i za vas napravili listu s 10 savjeta za selidbu. 

Kontrolna lista za redoslijed selidbe

Prije negoli ste počeli skidati stvari s police i trpati ih u kutiju, najprije dobro razmislite što sve trebate preseliti, koliko će vam realno vremena trebati da to učinite i okvirno izračunajte koliko puta ćete trebati voziti gore-dole dokle ne prebacite sve potrebne stvari.

Nakon toga sastavite popis redoslijeda seljenja stvari. Ono što vam najmanje treba, pakirajte prvo. Stvari bez kojih ne možete više od 24 sata, ostavite za zadnji dan.

Nabava kutija i vreća za smeće

Nakon što ste osvijestili koliko stvari zapravo imate, krenite u nabavu kutije za selidbu. Raspitajte se najprije na društvenim mrežama ili u obližnjoj trgovini. Na taj ćete način besplatno doći do velikih kutija i tako uštedjeti 200-300 kuna.

Velike debele vreće za smeće super su stvar za selidbu odjeće, jastuka, jakni i dječjih plišanaca. Osim toga, lako ih je čvrsto uhvatiti i prebaciti preko ramena, pa ih tako spustiti stubištem, ako recimo zgrada iz koje iseljavate nema dizalo.

Pametno pakiranje stvari

Vjerujemo da je zadnje što želite prilikom selidbe to da se neka stvar ošteti ili zagubi. Zato je važno stvari pakirati pametno, ali i biti kreativan! Kuhinjske krpe ili recimo tanke deke, možete iskoristiti kao zaštitu za lomljive čaše i šalice.

Prenosite li radne stolove s punim ladicama, dobro ih omotajte plastičnom folijom da ne biste kasnije svoje stvari ne biste pogubili po stubištu ili dvorištu zgrade. Knjige, koje su među najtežim stvarima za nositi, strpajte u putni kovčeg na kotačiće kojeg možete vući, što je svakako bolja opcija od nošenja teških kutija prepunih knjiga. Razne sitne stvari pak spremite u plastične vrećice kako ih ne biste pogubili.

Riješite se svega što ne koristite

Promišljenost je jako važan element svake selidbe. Jer tek kada krenete pakirati stvari, tek ćete tada shvatiti koliko se toga kroz godine nakupilo. I koliko vam toga zapravo – ne treba.

Budite pametni i sve ono što niste koristili unazad godinu dana, jednostavno spakirajte u posebne kutije, a zatim poklonite, prodajte ili odnesite u reciklažno dvorište. Uspijete li prodati nekoliko stvari, zarađeni novac recimo možete koristiti za najam kombi vozila kojim ćete prebaciti stvari u novi stan ili kuću.

pakiranje-selidba

S tehnikom opreza nikad dosta!

Nema goreg od toga kada vam tijekom selidbe napukne ekran skupog TV-a ili vam na pola odmrznuti hladnjak „pusti“ vodu po cijelom stubištu ili autu.

Da biste spriječili situacije poput ovih, hladnjak i ledenicu odmrznite dan ili dva prije selidbe i dobro ih očistite, a osjetljivu tehniku pak spremite u originalne kutije ili ih dobro omotajte dekama, poplunom ili jednostavno podložite jastucima za spavanje.

Demontaža namještaja

S vrećama i kutijama još ćete se nekako snaći. Vjerujte nam na riječ, pravu gnjavažu tek predstavlja namještaj kojeg trebate demontirati!

Niste li vješti u takvim poslovima, naša topla preporuka je da angažirate stolara. Znate i sami već iz vlastita iskustva, da koliko god platili namještaj, današnja kvaliteta nije niti izbliza onoj prije 30 ili 40 godina. Zato je jako važno namještaj demontirati precizno i bez oštećenja, a tu će vam pomoći upravo dobar stolar.

Organizacija prijevoza

Kod selidbe je organizacija prijevoza jednako važna koliko i samo pakiranje.

Planirate li sami voziti stvari, svakako potražite pomoć prijatelja koji će pomoći svojim mišićima i autom jer će selidba trajati previše dugo ako ćete stvari prevoziti samo jednim vozilom.

Bit će vam puno lakše ako ćete stvari prevoziti u jednom ili dva navrata, no za to ćete trebati unajmiti kombi ili kamion. Tako ćete uštedjeti puno na vremenu i svoju selidbu vjerojatno svesti na samo jedan dan.

kutije-za-selidbu

Odjavite sve pretplate

Dosad ste mislili da je najčešća pogrešaka tijekom selidbe loša organizacija? Prevarili ste se! Ima nas puno koji nakon selidbe jednostavno zaboravimo otkazati neke pretplate, kao što je recimo TV pristojba.

Pazite dobro da se i vama ne dogodi sličan scenarij, jer opomene će stizati na staru adresu i vi nećete znati da ste u prekršaju zbog neplaćanja računa. Ta nepažnja mogla bi vas dovesti i do suda!

Uzmite dovoljno vremena

Već smo u uvodnom dijelu današnjeg teksta objasnili da se mnogi oko selidbe preračunaju u vremenu koje im je potrebno. „Ma to ćemo lako“ ili „dovoljna su nam dva dana“ obilo se mnogima o glavu.

Zato, živite li više godina u staroj kući ili stanu, ili pak imate puno svojih stvari i namještaja, računajte da će vam trebati više od samo dva dana kako biste sve preselili bez glavobolje.

Imate li već ključeve od novog doma, onda rastegnite selidbu na tjedan ili dva te polako odvozite najprije stvari koje vam trenutni ne trebaju, a na dan selidbe preselite ostatak.

Koristite joker zovi

Vjerujemo da ste dosad rezimirali kako selidba nije dječja igra i da ćete se ipak malo namučiti. No ta „muka“ može biti slatka uz dobro duštvo. Imate li super ekipu, zamolite ih za pomoć. Na kraju dana možete naručiti pizzu ili složiti roštilj u svom novom dvorištu i tako im zahvaliti.

Ako pak želite da vaša selidba bude gotova što prije, bez puno otezanja i zavrzlama, tada je naša preporuka da angažirate profesionalce. Ova opcija bit će za vas najbezbolnija, ali i najskuplja.

«

»

OSTAVITE KOMENTAR!

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Instagram

Instagram has returned invalid data.

Pratite nas!